Čeká nás nakupování bez klikání?

Zuperla Premium WordPress Themes

Čeká nás nakupování bez klikání?

Čeká nás nakupování bez klikání? 2560 2002 admin

Nákupní platformy procházejí velmi intenzivní proměnou a bez významu nebyla ani pandemie koronaviru, která před rokem propukla v celosvětovém měřítku. Okamžitě byla zavřena celá řada obchodů, takže podnikatelé museli automaticky hledat náhradní řešení. Jak známo, s velkou pomocí začaly přicházet inovativní digitální technologie. Trh s elektronickým obchodem nabízejícím různé druhy elektronických nebo potravinářských výrobků samozřejmě fungoval již dlouho a aukčních služeb přibývalo. Rok po roce se ukázalo, že spotřebitelé chtějí od internetu nejen hry zdarma nebo sledování filmů, ale také mnohem rychlejší a efektivnější nakupování. Nyní však byla spojena se zdravotními riziky a velkou hospodářskou krizí. Ukazuje se také, že nakupovat lze i bez klikání, což může zákazníkům ušetřit ještě více času. To by se mohlo ukázat jako skutečný průlom i v maloobchodním sektoru.

Obchodování bez kliknutí se stane realitou
Snem každého spotřebitele je, aby nakupování bylo ještě pohodlnější. Máme snad chuť stát hodiny ve frontách nebo donekonečna procházet stejné nabídky na nákupní platformě? Nebylo by mnohem jednodušší, kdyby se nákupy dělaly stoprocentně za nás? Obchodování bez kliknutí je právě takovým řešením. V praxi se nákupy doručují přímo k nám domů bez nutnosti předchozího objednání. Jak by takový mechanismus fungoval? Hlavní roli budou hrát zařízení a samozřejmě algoritmy, o kterých se ve veřejném prostoru mluví stále více. Operace by odpovídala historii našich předchozích nákupů. Kromě toho by se využily i informace z jiných zdrojů. Jde o data z chytrých telefonů, našich chytrých domácích zařízení nebo třeba sociálních sítí. Díky tomu by obchody mohly po složitých výpočtech dodávat naše preferované produkty.

Algoritmy v procesu nakupování
Jak analytici poznamenávají, klíčovou roli zde zřejmě budou hrát algoritmy. Jak jsme si jistě již dlouho všimli, služby, které nám nabízejí sledování filmů online nebo poslech hudby, nám nabízejí skladby, které by se nám mohly líbit. Důvodem je profilování uživatelů. Návrhy, tj. písně nebo filmy, jsou nabízeny na základě našeho předchozího výběru. Podobným způsobem nám internetové obchody nabízejí například boty na základě informací o velikosti, kterou jsme si dříve koupili, nebo o počtu kilometrů, které jsme ušli. Tímto způsobem se doporučení s velkou pravděpodobností trefí do vkusu spotřebitele. Tento model operace se použije v řešení pro obchodování bez kliknutí.

Největší společnosti budou soutěžit o zákazníky
Tento model nakupování se samozřejmě bude postupně rozšiřovat. Stejně jako u jiných technologických trendů bude trvat nějakou dobu, než si firmy a zákazníci na tyto způsoby nakupování zvyknou. Odborné prognózy navíc uvádějí, že vzhledem k nutnosti mít přístup k velkému množství zákaznických dat, tj. profilování zákazníků, ale také kvůli logistickým požadavkům, budou na tomto trhu zpočátku konkurovat pouze největší společnosti. Postupně se však s rozvojem těchto metod bude nakupování bez klikání jistě stávat populárnějším. Koneckonců jde o pohodlí, a co je pohodlné, stává se velmi oblíbeným, jak dokládají balíkomaty, které zpočátku nebyly příliš využívány. Nyní však jejich počet exponenciálně roste.