Dokážeme překonat strach z plynutí času?

Zuperla Premium WordPress Themes

Dokážeme překonat strach z plynutí času?

Dokážeme překonat strach z plynutí času? 2560 1707 admin

Úzkost zažíváme všichni. Může být samozřejmě různě intenzivní a týkat se různých otázek spojených s naší prací nebo vztahy s blízkými. Samozřejmě, že to, co někomu připadá děsivé, jinému může připadat zábavné. Někdy je však obtížné objektivně posoudit, co je v našem životě důležité. V důsledku toho může být mnoho lidí znepokojeno, že možnost hrát ruletu zdarma stále není k dispozici, nebo že se jim nepodařilo jít do kina na svůj oblíbený film. Existují však obavy, které nás budou provázet všechny bez ohledu na to, jaké máme společenské postavení a v jaké zemi jsme se narodili. Jde o plynutí času. Strach ze stáří je univerzální fobie, která se vyskytuje bez ohledu na zeměpisnou šířku. Když se blíží podzim našeho života, vždy se s obavami díváme do budoucnosti a přemýšlíme, kolik času nám zbývá na to, abychom se mohli těšit z přítomnosti našich přátel a rodiny. Je tedy možné tuto úzkost alespoň do určité míry překonat?

O stáří a odcházení mluvíme neradi.
Psychologové na základě různých statistik poukazují na skutečnost, že i když jdeme do ordinace psychologa, spíše se zdráháme mluvit o svých obavách, zejména z odchodu. Jak upozorňují odborníci, strach z odchodu velmi často vytěsňujeme ze svého vědomí. Tato existenciální bolest je koneckonců spojena s utrpením a nikdo netrpí rád. Ukazuje se však, že tento problém se bude stále více týkat i mladších generací. Terapeutům už není divné, že od dospívajících dívek slýchají o vráskách. Může to znít šokující, ale je to pravda. Důvodem je do značné míry kultura image, v níž se koneckonců všichni pohybujeme, ať už chceme, nebo ne.

Stáří aneb čemu se chceme vyhnout
Člověk je bytost, která je vybavena tímto, a ne jiným smyslovým aparátem. Právě díky smyslům poznáváme realitu a výzkumy dokazují, že zrak bude nejdůležitější, pokud jde o samotný proces poznávání. Proces myšlení probíhá pomocí obrazů, které se vytvářejí v naší mysli. Jak jistě tušíte, klíčový význam budou mít obrázky, které nám nabízejí i sociální média. Utvářejí náš pohled na svět, naše názory a naše vědomí. Mysl neorientovaná v těchto mechanismech je proto trvale vystavena obrazům. Absorbuje je jako houba vodu. Mladá mysl, nasycená ideálními vzory v oblasti estetiky, není schopna racionálně analyzovat svou existenci a objektivně konstatovat, zda je skutečně správné obávat se stáří. Za tento stav tedy mohou reklamy vysílané v televizi, rozhlase a samozřejmě na internetu.

Stáří není v módě
Archetypem úspěšného a šťastného člověka, který propaguje moderní kultura, jsou samozřejmě lidé, kteří jsou stále mladí a mají hladkou pleť, i když je jim už 60 let. Od toho jsou přece profesionální krémy a terapie, které dokážou skutečné zázraky, nebo nám to alespoň tvrdí reklamy. Stáří nebo nemohoucnost nejsou v žádném případě módní záležitostí. Zbytečnost a ošklivost se setkávají s velmi negativním hodnocením a nelibostí. Nikdo se nechce cítit špatně. Každý den nám říkají, že mládí je krásnější a lepší a vždy bude zdrojem našeho dalšího úspěchu. Proto může narůstat frustrace i velmi mladých lidí a mohou se objevit vážné psychické problémy.