Veletrhy v éře COVID. Průmysl interiérového designu se posouvá kupředu.

Zuperla Premium WordPress Themes

Veletrhy v éře COVID. Průmysl interiérového designu se posouvá kupředu.

Veletrhy v éře COVID. Průmysl interiérového designu se posouvá kupředu. 2560 1707 admin

Veletržní průmysl na celém světě prochází těžkým obdobím. Velké akce, které dříve přitahovaly tisíce návštěvníků ročně, jako například Bau, Domotex Interzum nebo místní Budma, dnes ve své tradiční podobě neexistují. Vyvíjejí se však nové interaktivní koncepty veletrhů. Některé společnosti z oboru interiérového designu se rozhodly vzít věci do vlastních rukou a připravit online akce, které budou podporovat a školit jejich obchodní partnery. Příkladem akce, která se může stát trvalou součástí kalendáře podlahářského průmyslu, je právě zahájená „Decora Online Show”. Tato událost ukazuje, že je možné získat srdce obchodních partnerů i bez skutečného kontaktu.

Na veletržní akce připadá až 30 % ročních rozpočtů společností zabývajících se interiérovým designem. Na začátku března loňského roku byly hromadně rušeny veletržní akce. Asi po dvou měsících se někteří organizátoři začali pokoušet přesunout tato setkání do virtuální reality. Dnes, po téměř ročních zkušenostech s realizací akcí na internetu, vznikají stále lepší a lepší produkce, ale stále to nestačí k tomu, aby nahradily tradiční veletržní akce.

„Samozřejmě nám chybí veletržní akce. Tato setkání, navzdory vysokým nákladům, přinesla mnoho potenciálních zákazníků a vedla k navázání trvalých obchodních vztahů. Jsem přesvědčen, že jakmile pandemie skončí, veletrhy se v nějaké podobě znovu narodí,” říká Artur Tomikowski, marketingový ředitel společnosti DECORA.

Hybridní akce v oblasti interiérového designu v loňském roce nezapůsobily. Byly poměrně monotónní a pro účastníky nepříliš poutavé.

„Při sledování hybridních událostí, které se v loňském roce odehrály v oblasti interiérového designu, jsme se rozhodli, že takový vzorec je nedostatečný. Chyběla nám především kvalitní prezentace a interakce s hosty,” říká Artur Tomikowski, marketingový ředitel společnosti DECORA. Rozhodli jsme se sami organizovat virtuální veletrhy – díky tomuto konceptu máme šanci oslovit kvalitním obsahem mnoho obchodních partnerů, uzavírá A. Tomikowski.

Rok online školení

Od března nemělo odvětví bytového textilu možnost setkat se naživo ani v segmentu B2B, ani formou školení či workshopů. Proto se některé značky rozhodly vytvořit vlastní řešení, která měla být zpočátku jen dočasnou náhradou, ale ukázalo se, že dokonale vyhovují potřebám jejich obchodních partnerů.

  • Začali jsme s on-line školením, které se rychle změnilo ve webináře. Testovali jsme různé nástroje – samozřejmě se vyskytly i chyby. Ale každá další webová akce znamenala, že jsme jako marketingový tým získali potřebné zkušenosti. Ukázalo se, že školíme mnohem více lidí při zachování efektivity školení. V roce 2020 proškolila značka Arbiton on-line téměř 5 000 lidí. Byl to průlom, který nám umožnil uvažovat o uspořádání něčeho jako veletrh podlah on-line. – říká Artur Tomikowski.

Decora Online Show 2021 – událost modelářského průmyslu?

Koncept Decora Online Show vychází z mezinárodních online akcí. Příkladem je online veletrh CES z USA z minulého týdne. Svým složením připomíná spíše interaktivní přehlídku známou z výstav Apple nebo Samsung než veletrh. Akce začíná 3. února a potrvá do konce března. Na akce se můžete přihlásit prostřednictvím formuláře Decora Online Show.

„Decora Online Show čerpá inspiraci z televizní snídaně: měla by být hodně dynamická, měla by být věcná, ale bez pompéznosti. Předvedeme moderní koncepty obchodů v měřítku 1:1, provedeme živé testy v naší laboratoři a také představíme živé instalace. Jako každý rok na veletrhu představíme i nové výrobky. Mezi značkami, které se představí, budou Arbiton, Afirmax nebo Ewifoam. Předvedeme vám celé spektrum vinylových podlah, podkladů a podlahových doplňků. Více informací najdete na našem profilu na LinkedIn,” shrnuje A. Tomikowski.

Jak vytvořit dobrou online událost pro sektor B2B?

Online akce mají mnoho výhod. Zaprvé jsou pro hosty dostupnější – odpadají náklady na cestu, ubytování nebo omezený čas. Za druhé, i když můžeme mluvit o nižší efektivitě školení prováděných během takových akcí, na druhou stranu školíme mnohem více lidí a můžeme to dělat častěji. Za třetí, událost se nahrává a pozvaní hosté si ji mohou kdykoli a kdekoli přehrát.

Při vytváření online akcí pro interiérový design je třeba pamatovat na několik důležitých zásad. Musíme dbát na správnou dynamiku a používat různé nástroje, aby se účastníci nenudili a neutíkali. Zároveň musíme zajistit velmi vysokou kvalitu streamování. Není nic horšího než technické problémy během online prezentace, a proto se zdá, že veřejně dostupné platformy, jako je Zoom nebo Teams, pro online prezentace nefungují tak dobře.